19 oktober, 2008

Min cykel

Tänkte bara visa min gamla cykel innan den går in i vintervila. Det är en gammal Monark.


Köpte den på Blocket och den levererades med Bussgods. Det var Sivans gamla cykel som hon hade haft sedan 30-talet. Nu var det inte läge för henne att cykla mer ...

Det var lite luft i däcken så jag fick leda den några kilometer genom staden jag bodde i då. Det var vår och en härlig känsla infann sig. Där gick vi, jag (med solsken i blick ) och min fina "nya" cykel på promenad genom stan... Somliga tycker att den är skräp, men i mina ögon är den såå fin ...


I sommras fick den sällskap av en kärra. Snyggt par va , ska dit med lite brädor bara, och jag får säga att den är härlig att cykla på ! Tänk att en gammal rostig cykel kan få ens hjärta att klappa lite extra ...
Ha en bra vecka !

1 kommentar:

LantlivsAnette sa...

Halloj där !
Jag förstår dig , en sån cykel får hjärtat att bulta, himmel vilken fin cykel, och kärran som du har till !! Wow vilket ekipage !!
Ha det gott
Kram Anette
P.s vi har lika smak även när det gäller cyklar, jag har ju också en raritet...fniss...