12 januari, 2009

Toa,bad och tvättstuga

Ja, så var det då äntligen dags att börja regla upp stommen för denna efterlängtade tillbyggnad.
Frågan var ju nu var skulle alla fönster och dörrar sitta ...

Det fanns många önskemål och det gällde ju att få alla tre önskningarna i ett rum med toa,bad och tvättstuga ... (det osnygga elskåpet ska flyttas från väggen ) Här ser ni fönstret i tvättstugan.

Jag älskar att hänga ut tvätten och torka den i vinden. Det luktar så otroligt gott. Alltså fick det bli en dörr ut till torkställningen.Vi har snickrat en sådan där gammeldags med linor emellan. Här i hörnan kommer det att bli en trappa och kanske en liten bänk att sitta på. Man ska ju ha många sittplatser att välja på och kvällssolen brukar titta in åt det här hållet...


Fönstret och dörren var inte på plats på bilden, men nu är dom det. . Åt det här hållet är badrummet med utsikt mot havet. Har köpt ett djupt gjutjärnsbadkar som ska finnas i vår "SPA" avdelning. Tror ni man längtar ...


Underbara badmuffins och härlig lavendeltvål och naturligtvis annat smått och gott är redan inköpt för kommande tider ...i bakgrunden ser ni en tvättlapp som jag stickat av lite restgarn i bomull.
I dagsläget har vi hunnit lite längre. Nästa gång går vi in i bygget...
Ha en härlig vecka ! Kram Sussi O



7 kommentarer:

gamla skolan sa...

Vilket underbart gammalt hus ni bor i , en kulturskatt att förvalta väl ! Ska bli kul att följa er tillbyggnad ! Visa fler bilder efterhand ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Viola sa...

Vad jag ser fram emot fortsättningen, så himla roligt...ha det gott, kram

LantlivsAnette sa...

Nämen du !!!
vad underbart, ni har verkligen tänkt till där, med dörr så att du kan hänga tvätten ute, ett badkar...ohhh...himmel vad jag längtar tills du kan visa mera...
Ha det så bra
Kraam Anette

Floralis sa...

OM jag har planer till sommaren? : ))
Gissa! I våras så planterade jag måbärshäckar lite här och där. Vill ha det lite strikt men med mjuka linjer. Slottsträdgård möter torpet typ... : ))
Jag skulle vilja börja bygga mitt växthus men det kanske måste vänta tills allt annat blir klart. Fasaden måste målas färdigt och foder runt fönster ska på plats. Har inte än bestämt hur dem ska se ut...
Spännande du har lagt upp bilderna om bygget. Jag vill se mera!
Ha det gott!
Kram: Anneli

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh så spännande kan du inte visa allt jag kan inte vänta för att se hur det blir. Det är som barnen på julafton när man bara väntar och blir otålig. Ha det så bra och kul att tomtarna flyttat in.
Kramis Tess

Majas skafferi sa...

Hej! Vilken fin blogg! Ert vita köksskåp var underbart,..roligt med bilder från trädgården också..Kommer tillbaks!

angelhairs.blogspot.com sa...

Så härligt ni kommer få det!!
Kram Jeanette Ström