15 april, 2009

Toa,bad och tvättstuga

Det börjar ta sig i toan,badet och tvättstugan. Nog är man glad att man inte har ansvaret över att dessa "totar" ska kopplas rätt ...

Själv svävar man i det blå, som vanligt, går endast och tänker på hur det ska bli...
Det är det som driver upp mig på målarstegen , så jag målar och målar och målar, men Herre Gud vilken tid det taarr !


Badrosorna och badbomberna är naturligtvis redan inköpta för länge sedan =)
Det ska helst vara vitt,vitt,vitt ... ja men , varför måste de så ofta göra knallfärgat badsalt ???

Det här skåpet är redan på plats, färgen har knappt torkat , också ett lite typiskt drag av mig ...
Köpte det i Luleå för många år sedan innan vi ens hade tänkt badrum. Man samlar på sig saker som en gång KAN komma till anvädning , och just idag kom det upp på väggen =)

Jag avslutar med ett litet vårtecken , om än lite tragiskt ... ett blad på en av våra rosor hade lite väl bråttom och är nu frostnypet. Vi har aprillväder här. Ena dagen sol och jätte härligt och nästa dag snöar det "lapphandskar" = stora snöflingor =) MEN , våren är på väg , man känner det i luften , det luktar så gott !
Ha det nu så bra !
Eder Sussi O





12 kommentarer:

Agnes Maria sa...

Härliga bilder !!
Skall bli spännande att få följa det mysiga arbetet.
Kramar i massor.
Åsa

Viola sa...

Tror du att jag känner igen mig...fniss...tålamod är inget jag äger...fort och snabbt ska det gå, så fint ditt lilla badrumsskåp blev, ser fram emot fler bilder, kram

Majas skafferi sa...

Hej! Snygga badsaltflaskor du har fixat! (Ikea säljer vitt badsalt förresten :) Roligt det där du skriver om badrumsskåpet, faktum är att jag själv TÄNKTE köpa ett snarlikt som jag hittade på en antikaffär för ett halvår sen´..men otroligt nog lät jag bli..nu ångrar jag mig lite när jag ser ditt fina!
Härligt att våren är på väg!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det blir värsta lyxen när du får använda dina fina badrosor. Allt ser jättefint ut. Och snart får man se vilka rosor som klarat vintern.
Ha en fin helg
Kram till dig
AnnaMaria

Vit som snö sa...

Tack för fin toakommentar!
Himmel vilket läckert hus ni har! Mycket jobb men visst har ni kul på vägen?! Jag älskar det skåpet du satt upp! O jag håller med, varför är badbomber nästan alltid neonrosa?!
Här trivdes jag bra, är det ok att jag länkar till dej?!
Kram Cilla

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej.
Tack för kommentaren om mina svanbilder.
Ja man blir så lycklig när man ser och hör dem.
Sen väntar jag på det......vårtecknet.
Gissa vad,jo det vårtecknet är för mig det skriande ljudet av storspoven när den kommer.
Vilken lycka jag älskar det ljudet.
Och då vet man att de är, verkligen vår, men ännu är det lite för tidigt.
Du skulle sett dem i fjol då kom de innan snön var borta satte sig på plogkarmen, tittade hit och dit och visste inte var de skulle finna en mask.
De såg ut som om de sa, men vart är nu barmarken då...?
Sen tinade det rekordsnabbt och allt blev frid och fröjd.
Jag har bilder på dem när de trippar omkring på plogkarmen.
Hoppas jag hinner ta bilder i år också.
Alltså vad är badrosor? otroligt vacker bild på dina vita rosor i skålen.
Det antika badrumsskåpet är läckert.
Jättekul att titta in här.
Kram Zara.

Lina ♥ C´est la vie sa...

Kikar in och ösnkar dig en fin helg, hoppas ni får sol och värme, kram kram Lina

Västbacken sa...

Åååh vilket fint skåp.

Lotta

Jenny sa...

Hej Sussi!

Vad fint det där badrumsskåpet är!!

Är precis som du o samlar på mig saker som KAN komma till användning, hihi!

Ha en jättebra helg,

Kram Jenny

LantlivsAnette sa...

Halloj vännen !!
Här målas det och fejas, så roligt..
Och du, vilket underbart skåp du har lagrat på..
Du är som jag, hamstrar då man hittar nåt fint..det är bra..
ha nu en toppen helg
Jag jobbar , är i butiken nu..
Kraam Anette

Floralis sa...

Hej!
Ingenting doftar så gott som mylla på våren! : )) Förutom bebisar förstås!
Du måste ha den rosen på ett väldigt torrt och varmt ställe om den redan börjat grönska. Var idag och spanade in rabatten i söder men än har inga lökar börjat titta upp.
Vad spännande med badrummet. Är själv väldigt less på målande just nu. Och vi som bör måla färdigt fasaden i sommar... Suck!
Ha det gott!
Kram: Anneli

Made in Persbo...Carina sa...

Så roligt med en till som är i full färd med badrumsrenovering! Vilket urläckert badrumsskåp du fått tag i!
Å vad jag känner igen mig i "måla, måla, måla...men vilken tid det tar!"
Vi målar allt med linoljefärg och den torkar väldigt långsamt.
Jag har precis som du redan köpt en massa "måste ha saker" till badrummet när tillfälle har getts. Tex...kandelaber, trådkorg i tre våningar, korgar, lyxigt badskum från Noguat London mm. Samlat vackra stenar har jag också gjort som ska bli dekoration.
Vi har hållit på till och från (mest från) i 4,5 år nu *skäms* men nu känns det faktiskt som att arbetet går in i en sorts slutfas. Hoppas vi blir klara under sommaren :)
Lycka till med ert badrum!
Kram, Carina