29 april, 2009

tvättstuga

Ja, jag vet att jag är barnslig, men vissa saker får en på gott humör =) och vem vill inte vara på gott humör , nu när det är vår och allting ?

Första gången jag såg kaninerna visste jag att det var omöjligt att motstå ... och varför inte då unna sig några små kaniner ... min man var väl måttligt road av det hela , men han har kapitulerat för länge sedan =) och han vill ju också ha en fru på gott humör ... ja men, tänk vad många tips en blogg kan ge ... det är bara att öppna sinnet ... de små sötnosarna ska få bo i tvättstugan så länge, sedan finns det väl alltid någon i framtiden som mer än gärna vill ha dem...

Lika barnslig är den här ... tänkte pigga upp någon besökare med en liten sork i ett hörn ... de riktiga är för länge sedan uppätna eller så har de flytt för livet ...


Tvättfat med kanna placerad i badrummet , lite onödig kanske , men saker kommer och går här hemma =) just nu bor den här ...


Krokar för allt möjligt ... snart är utbyggnaden äntligen klar ... det är neutrala väggar och tak i vitt och ett neutralt golv. Nu skulle det kunna bli vilken stil som helst där inne , färgglatt, marint,modernt , lite fascinerade , MEN, här är det den lantliga stilen som gäller, så nu gäller det att balansera upp det hela i rätt riktning ... snart får ni se mer =)
Ha nu en riktigt trevlig Valborgsmässoafton !
Kram från Sussi O




12 kommentarer:

Majas skafferi sa...

Hej! Lite barnsligheter piggar alltid upp! Det är ju mixen av grejer(Gammalt- nytt- vuxet- barnsligt,mm) som gör ett hem personligt också :) Kul att snart få se det färdiga resultatet, det ser lovande ut..! Ha en härlig valborgs- helg!

Vit som snö sa...

Visst ska vi vara barnsliga! Dom kaninerna förstår jag inte hur någon kan motstå!
Jag blev helt förälskad i det vackra tvättsetet, ljuuuvlig kanna!
Ha det gott!
Kram Cilla

Lissboden sa...

Hej Sussie!
Vilken trevlig blogg du har och vilket fint hus ni bor i.
Jag tycker också att ditt tvättset var jättefint och det är roligt att flytta runt lite grejer då tröttnar man inte lika fort på dem.
Jag har också en kanin i köket och den är mysig och det är bra att man bejakar det barnsliga så att man inte blir gammal i förtid.
Ditt favorittyg gillar jag också väldigt mycket och det säljer jag till och från av i min lilla bod.
Ha en trevlig Valborg däruppe i norr.
Kram/Maria

Jenny sa...

Hej Sussi!
Visst är de söta de små Mailegkaninerna, jag är oxå tokig i dem:)

Jättefina bilder du visar!

Ha en skön valborg!
Kram Jenny

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej
Nu var det ett tag sen jag tittade in här, hur har ni det på utanäs.
I dag har vi haft varmt och skönt, och jag har målat en korgstol vit utomhus, det vill jag helst inte göra igen, kanske med en sprayburk eller två.
Vad använder du för färg, oljefärg eller akryl?
Vika fina kaniner du har, kannan är också fin och hängaren.
Hur går det med huset, går allt som ni planerat, gamla hus är ju alltid mycket att göra med.
Vika fina loppisfynd du hittat, var går du på loppis?
Ha det så bra i vårhärligheten.
Kram Zara.

Susanne sa...

Hej..Ja då är jag barnslig oxå..Jag har massa små söta saker överallt som skulle betecknas som barnsligt men det bryr jag mig inte om som du säger man blir ju glad!.Och kaninerna va så söta..Råttan ja den har jag oxå..Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag tycker dina kaniner är jättesöta, så fina kläder de har. Och sorken, visst är det gott med lite krumelurer här och där. det har jag också, blir man aldrig för stor för!
Urläcker kanna och fat också.
Ha en bra Valborg
Kram till dig
AnnaMaria

LantlivsAnette sa...

Halloj där !!
Ohhh så ljuvliga saker du har !! Jag gillar verkligen allt...
Himmel så fint det kommer att bli..jag längtar tills jag får se allt..
Ha nu en toppenhelg
Kraam Anette

Agnes Maria sa...

Så supersöta kaniner !
Och den lilla urgulliga musen..
Alltid lika kul att titta in till dig.
Inspirerande !!
Kram Åsa

Viola sa...

Jag förstår mej också på att falla för dessa mjukisdjur! De är ju så charmiga! Är in och kikar på din blogg då..&..då.. ;-)

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilka bedårande inlägg, på både döda och levande godingar! Missen i korgen, vilken sötnos och de där kaninerna, jag förstår dig, man kan inte motstå dem, de blir perfekta i tvättsugan med den gulliga sorken och vackra tvättkannan!! Mari.

kullervilla sa...

Härliga bilder, gillar dina kaniner…så söta.
Din mysiga barntvättbräda gillar jag också…har samlat på tvättbrädor i rätt många år till min mans förskräckelse ;=)) Har små, stora i zink, koppar, glas mm. Har nog de flesta modeller…men ingen helt i trä, men den som söker han finner.
Kramiz//kullervilla