23 augusti, 2010

En regnig måndag är ju också en dag ...

Ja, så var det måndag igen , en regnig sådan , men dock en ny dag och vecka i ens liv ...

En stund vid symaskinen när det regnar ute är ju aldrig fel. De två tygerna längst ned är från senaste IKEA besöket. Gillar inte alla deras tyger , men några gobitar har de allt.
Har innnngen annning om vad det ska bli just nu , de passar i alla våra rum.
Och ju mulnare och gråare det blir ute, dessto mer sugen blir jag på lite färg inne.
Så fort jag har sytt något av dessa tyger visar jag er .

Här kommer lite fulsnygga kuddar som jag köpt en gång i tiden. Beundrar den som sytt de pyttesmå stygnen , Petite Point . Vilket tålamod !

Här en till med samma tema...

Ännu en kudde , gillar ju såna ... inköpt på ett loppis en annan gång i världen. Det tog mig många år innan jag såg motivet ,för jag envisades hela tiden att ha kudden upp och ned =) Haaaaaaa haaaaa hiiiiiii !
Ser ni vad det är ???

Anslutar med min nyinköpta dammvippa med träskaft och strutsfjädrar. Har länge sökt just en sådan , och man kan ju i sitt stilla sinne undra varför ... ja,a tycker såna är fina =)
Det var allt för stunden . Nu är det lunchtid snart och sedan blir det datajobb.
Ha det bra trots regntunga skyar =)
Kram Sussi O




7 kommentarer:

Photo by Maria sa...

IKEAS tyger tycker jag ju oftast om, men det beror ju helt klart vart man skall ha dem :-) De du köpt var jättefina..

Jo då, jag tycker mig se en hund på kudden ;-)

Ha nu en bra tisdag..

Kram Mia

EM sa...

Ibland kan man hitta guldkorn i Ikeas sortiment. Det randiga beige och röda var jättefint, ju. Ja alla tre förstås. Idag tisdag är det verkligen försmak av hösten. Blåsigt, svalt och soligt.
Hund på kudden, den ser man först efter ett litet tag.
kram elsamarianne

Pilgården-Susanne sa...

Skulle vilja ha vippan med strutsfjädrar, kanske dom säljer på rättviksmarknad, men undrar om den får va ifred för mina katter i vinter....den måste nog "dödas" som allt med fjädrar, påskris mm.
Kram Susanne

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Sådana kuddar har jag också, från mitt hem! Mamma var jätterädd om dem....
Hunden, den var inte lätt att se men tillslut!
Ha det så gott!
Carin

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilka fina tyger du har hittat på Ikea. Jag blev lite besviken för jag hade sett ett jättefint tyg i katalogen och åkte till vårt närmsta Ikea (14mil t o r), men tydligen har inte alla butiker hela sortimentet:-(

Dina "mormorskuddar" är jätterara och dammvippan ursnygg, men som Susanne säger, jag skulle inte heller få ha den ifred för mina katter med jaktinstinkt.

Ha en fin fredag!
Kram,
Regina

Susanne sa...

Det grå röd randiga tyget älskar jag ,,klädde om min hall soffa med det..tröttnar aldrig..Fin kombination..Ja nu kan man verkligen säga att hösten är här jag fryser hela tiden..trots att solen lyser..Jag borde gå i ide:)
kram Susanne

Norrfrids Eija sa...

Kuddarna är inte alls "fulsnygga" utan alldeles alldeles underbara. Sådan dammvippa har jag också hållit utkik efter men hittills har ingen sådan kommit i min väg. Stämningsfull bild!