18 november, 2010

Tomtar på tvären,längden och bredden ...

Här är det full rulle på alla plan. Jobbet,företaget och renoveringen. På en "må bra kurs" jag gick en gång fick jag lära mig att man skulle välja bort roliga saker i livet , för att man inte skulle bli för stressad.
Ja, men huuuuuuuuutrist ... man vill ju ha så roligt som möjligt i livet , helst jämt =)
Men den här gången fick jag ge mig , bloggandet , som ju är roligt, fick stå tillbaka ett tag.
Jag har helt enkelt inte hunnit med.

Nu har vi slutat renovera ute och fortsatt inne istället. Vi hann precis som vi hade tänkt det , hela utsidan mot havet. När vi spikade panel ute så hade snön redan kommit , men att springa upp och ned på stegar gör susen . Inga problem att hålla värmen.
Sista målningen får bli nästa sommar.

Vad vi håller på med inne ska ni få se sen. Har fotat hela processen. Från jordtrampat golv osv.
I helgen blir det takmålning och tapetsering i bästa fall.
Jag är ju en obotlig tidsoptimist ... men vi får se hur det blir ...
Tänk att det är första advent nästa helg . I vanliga fall brukar jag redan ha tänkt på det i några veckor, men nu dimper den bara ner så där lite plötsligt i min kalender.
Nå , nog vet jag att det blir advent och jul här också , för en gång skull har jag järnkoll på fönster stjärnorna så det ska nog gå smidigt i år. =) (det där får jag nog ångra att jag skrev=)


Inte har vi mycket snö heller. Men ingen är gladare än jag . Jag vet ju att det måste bli vinter för att det ska bli sommar , men nog är det skönt om det inte blir sååååååååå mycket snö.
Lite nysnö till jul skulle vara fint ...

Katterna är bara ut och vänder nu när vi har kallt. De ryser i hela kroppen och spurtar in när man öppnar dörren. Men de lär ju vara öken djur så det är då inte så konstigt.
Polarhundarna däremot njuter av snön och är helt obesvärad av kylan.
Själv kurar jag under någon filt och är fruktansvärt kvällstrött vilket gör att det blir tiiiiidiga kvällar och super tiiiiiidiga morgnar. Vaknar omkring fem tiden på morgonen helt utvilad och klarvaken. Måste ju vara något fel på en !?!!?
Inte alltid så populärt heller ...
Ja , det var lite ditten och datten om ja, livet här på Utanäs , just nu.
Allt ni ser på bilderna finns i min webbutik. Ni är ju naturligtvis mycket välkommna dit .
Men det vet ni ju redan =)
Ha det nu så gott ,det ska inte dröja lika länge till nästa inlägg =)
Eder Sussi O






7 kommentarer:

Norrfrids Eija sa...

Läckra tomtenissar och musfröknar, speciellt den som sov i tändsticksasken! Tidsoptimist, ja, där sa du nåt! Är precis likadan och är glad om jag hinner med 1/10 av vad jag planerat...
Eija

Lissboden sa...

Hej Sussi!
Vilka söta tomtar du visar. Jag håller fullständigt med dig om att man inte hinner med just nu. Jag är ju i samma situation som du förutom att jag bara smårenoverar men jag hinner inte med allt jag vill.
Jag är också en obotlig tidsoptimist och vill hinna mycket mer än vad tiden räcker till.
Hur går det med skoljobbet?
Ha nu en avkopplande och skön helg!
Kramar från Maria

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Godmorgon
Nysnö till jul tycker jag låter bra, kanske lite pudersnö till lucia. Advent kommer plöstligt, tror det känns så varje år. Man väntar och väntar, och så poff är den här. Skulle nog kolla mina stjärnor och sånt till veckan, jag har tyvärr noll koll. Tjyvhängde upp en slinga igår, och det var ung halva som lyste. Så härliga nissar du har, ingen jul utan mailegtomtar.
Ha en fin helg
Varm kram
AnnaMaria

Vitt hus med svarta knutar sa...

Så rara tomtar, verkligen på tvären, längden och bredden. Jag har en mönstersats på en tomte och den ska jag sy till jul. Maileg tomtarna och jag tror jag såg en och annan mus också är så fina.

Önskar dig en trevlig helg!
Kram,
Regina

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Hej där!
Oj, vilka fina små tomtenissar du visar! Måste kika in i din butik!
Carin

Familjen Engelbrektsson,Johansson sa...

Så söta speciellt mössen säljer du sådana?

Familjen Engelbrektsson,Johansson sa...

Åh tack för attdu svara ,slarvigt av mig ser ju nu att du har en butik att besöka det ska jag göra med en gång för sådana möss till jul vill jag ha.
Tack för komentar för min kisse ja visst blev hon söt med luva.