12 maj, 2011

Hur extremt kan det bli ?

Kanske en och annan undrar, hur extremt blev sovrummet egentligen , eftersom nästa inlägg har dröjt så länge. Har hon målat in sig i ett hörn eller hamnat i trossbotten eller var tog människan vägen ? ...


Har inget bra svar på det. Sovrummet har varit klart länge nu , men ibland blir det liksom för mycket av allt. Sen gick jag med i Facebook ... en tidstjuv av stora mått... men ack så kul . Ni kan hitta mig där om ni vill , Susanne Olsson (Efverström) Skriv bara vilket bloggnamn ni har, så jag vet vilka ni är =).



Äntligen blev det ordning på alla kläder med pärlspontsbyggda garderober . Har modern insida.




Här saknas ännu gardinerna och i ärligheten gör det det fortfarande. Men de är inköpta. Tunna , skira vita gardiner. Rullgardinen är en mörkläggnings gardin.




På andra sidan blev det en hörngarderob och en garderob som används som linneförråd.




Quiltar från den egna butiken, Butik Utanäs. Har ju bara enfärgade vita tapeter i hela huset , men sovrummet fick en tapet med ett svagt grått mönster med en stjärna. Här kan ju färgsättningen få fritt spelutrymme som i övriga huset. Just nu , i skrivandets stund, är sovrummet mer blått pga. av det textilval jag har gjort just nu . Alltså lätt att förändra det hela efter humör =)




Antik Engelsk järnsäng köpt via Blocket för flera år sedan. Anlände med Bussgods inslagen i täcken och en massa tyg. Gubbarna på stationen är nog härdade , men nog höjde de på ögonbryna den gången alltid . Paketeringen såg för jäklig ut , på ren swedish =) Men jag lycklig =) =)



Lite extra förvaring är alltid välkommet. Några gamla koffertar . En har jag fått av en mycket snäll kusin B , en har jag köpt via Tradera och en hejdade jag en tant från att hiva iväg på återvinningsstationen. Jag formligen stoppade henne på väg mot containern. Hon såg faktiskt rätt så nöjd ut att någon ville ha det hon skulle slänga =) Tur man inte jobbar där , oj oj ... oss emellan , fiskade upp en jätte gullig höstol , helt intakt förra gången jag var där. Jag vet , man får inte göra så , men herre gud, tänk så miljövänlig jag är . Ni ska få se den sen =) Ni hade garanterat gjort samma sak eller ?




Har sytt nya linnefodral till "Pölkuddarna" . Den andra kudden från egna butiken , Butik Utanäs =). Sängöverkastet är från Röda korset . Köpte det för en billig penning. Tänk att sitta och virka såna rutor. Du milde tid vilket tålamod , det är inte klokt ... just detta exemplar (har fler) är så där tunnt virkat som endast en människa med en ängels tålamod kan genomföra från början till slut . Beundransvärt. Vilket hantverk !!!




Har ett annat sängöverkast som sängunderkast =) det vill säga som en sängkappa.




Det är ett ganska litet sovrumm , men genom färgvalet på väggar/tak/golv och få saker känns det ändå luftigt.




Den här lampan kommer från min snälla svärmor. I mitt tycke som pricken över i ett just i det här rummet.




Vad har vi här då ... foto från "Älvhäxorna" en ljuslykta och hylla från egna butiken , Butik Utanäs =) . Kläderna och de söta barnsorna från något Loppis ...

























13 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Här var så mycker fint så jag glömde vad jag skulle skriva först. Sängarna är jättefina, och quiltarna du har i fotänden så vackra. Jag tycker hela rummet är vackert, ser så lugnt ut. Våran tipp är bemannad jämt, men dom är supergulliga. Kommer med en lång hake och fiskar upp det jag vill ha. Jag har smilat in mig där..fniss.
Kramar
AnnaMaria

Hanna sa...

fin fint.
ha en fin kväll.
kram
Hanna

Susanne sa...

Jag undrar....När kan jag flytta in ?
Kram Susanne ;)

LantlivsAnette sa...

Halloj kompis !!!
Åhh vad jag har saknat dig..sååå himla fint sovrummet blev alltså..ojj..ojj..vilken skillnad !!
Lampan i taket är verkligen fin, och sängarna..jaa allt är så fint.
Ha det gott
Kraaam Anette

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Hej där! Har faktiskt undrat....men håller med finns mkt annat också. Jobb, fejjan, vänner....Kul att du upptäckt fejjan.
Jättefint sovrum, så fräscht!
Ha en bra helg!
Carin

Anonym sa...

Hej Susanne.
Vilken fin blogg :-)
och framför allt, såå himla duktiga ni är att fixa huset .
Siv Lindvall
(fd. strömnäsbo)

Paola Örnhall sa...

Vad vackert sovrum!!!!! !!!
som en dröm! Jätte fin blogg du har dessutom susanne! Många kramar från sthlm /Paola Örnhall

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad fint sovrummet blev!!! Precis som du säger så gör färgsättningen att rummet ser stort och luftigt ut. Det virkade är sagolikt oj vilket tålamod att virka alla dessa rutor, det måste vara flera 100.

Ha en fin fredag och helg!
Kram,
Regina

Lissboden sa...

Hej Susanne!
Kul att se dig igen och visst blev sovrummet jättefint med de fina garderoberna. Sängarna var också riktigt vackra.
Må så gott!
Kram/Maria

Anna sa...

ÅH, så fint det blev! Men vilket jobb...såg inlägget under, och det var ju inte precis bara att tapetsera om...:)
Kram Anna

Susanne sa...

Kikar in för att önska en fortsatt fin och härlig midsommar helg..Kramar Susanne

JACQUELINE sa...

I Love your Blog !

Thank you for the amazing photos!

I'm your new follower !

greatings from switzerland
Jacqueline ♡

http://jacquelineswhitehome.blogspot.com

Anonym sa...

Hej Im ny på denna webbsida, och jag ville bara säga hej. Detta kan vara en stor webbplats och im glad att jag gick. Nytt till denna blogg tack för välkommen. Jag kom bara för att denna underbara blogg och ville presentera mig för alla. Detta är verkligen en så bra webbplats.