21 oktober, 2008

Pyssel med grönt

Den här trådkorgen köpte jag och släpade runt i London , som för övrigt är min favorit storstad...


Med enkla medel kan man ju göra egna blomster arrangemang ...


Saftig mossa från skogen och lite plast som gör att korgen håller tätt vid vattning...


Ner med lite jord ,blommor och pynt så är det hela klart . Man kan ju fylla ut med lite material från skogen så behöver det ju inte kosta en förmögenhet för att få ihop det hela. Så ut i skogen nu och samla på er lite , för snart har vintern tagit ett fast grepp om backen , åtminstone här uppe i norr.

Ha en bra dag och på återseende !

5 kommentarer:

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Ja gissa om det är att vara rask i vändningarna nu! Ska imorgon göra mig några mosskransar så jag hoppas att det inte blir ett oväntat snöfall inatt =)

Så vacker korg! Ja jag förstår att du släpade runt på den!

Kram Anita

LantlivsAnette sa...

Åhh vilken vacker korg, den var det värt att släpa omkring på !!
Och vad du är duktig på att göta fina arrangemang med mossa och grönt !!
Så ni får ett golv nu, vad härligt..ska du måla det eller ?
Jag måste ju tyvärr måla golvet, det går inte att ha trärent som jag tänkte, har du målat trägolv förut ? Vad använde du för färg i så fall ?
Fredag igen,,ojj vad det går undan..vi fikar nåt smaskigt idag eller hur ?
Ha det gott
Kram Anette

LantlivsAnette sa...

ojj, göra fina arrangemang ska det vara..hii..hii..jag var för snabb på tangenterna..

Bergagårdens Lina sa...

Så fint!

Härlig blogg du har! Jag försökte kommentera här hos dig för några dagar sedan men det funkade tyvärr inte (hade en lånad dator, kanske var det den som var knäpp)...

Men nu funkar det! Roligt att läsa att ni också håller på med ett gammalt hus :)

Vi hörs!

Millygarden sa...

Den korgen är verkligen väl värd att släpa på och så fint arangemanget blev med mossan och vita cyklamen i. Gillar din ståtliga magister!! han vill jag ha hemma hos mig!!

trevlig Kväll!
Marina