03 december, 2008

Ja, inte skulle min fiollärare ha blivit så glad om han visste att jag först rivit ut noterna ur häftet och sedan doppat dem i the för att få fin färg. Att jag sedemera klippt till lite hattar av dom gör inte saken bättre ... hade en otroligt lugn och tålmodig fiollärare , helt utan temprament (är nog en förutsättning för det yrket) men jag tror att till och med hans tagel på stråken skulle ha sprättat av ... Ja,a men vad då , det blev ju ändå aldrig så lyckad Menuette av mig ur det där nothäftet ...men jag kan lova, kul hade vi när vi spelade i orkester... Både pappa och mamma, som för övrigt var mycket musikaliska fick genomlida en och annan elevkonsert ... i årskurs 8 var det hela över för min del , jag insåg faktum helt enkelt ... (har en fiol som troget ligger och väntar på mitt genombrott)

Här är en strut på farmors och mammas vis på hyasinten , men de använde dock annat papper ... blankt rött,grönt och silvrigt, om jag inte minns fel ...

Oj , vad mörkt det är nu ... jag tycker att det blir svårare och svårare att fota nu ...


En liten lampa över byrån av "fattigmanssilver" . Den ger ett fint ljus i farstun ...mysigt ...



Jaha , det var allt för denna gång ... som en del har lagt märke till så är mina "kommentarer" osynliga ibland, vet inte varför ... men om man klickar lite vid brevet så kommer det fram en möjlighet att skriva till mig. Jag blir väldigt glad om ni skriver där ... annars känns det som om man skickar bloggen rakt ut i rymmden utan mottagare ...
Ha det nu så bra, alla ni kära besökare ! från Sussi O





10 kommentarer:

kustnära sa...

Wow, jag lyckades pricka rätt. Vilka härliga strutar du gjort, man kanske ska leta fram lite gamla notböcker...Min dotter är och praktiserar på skolan nu hon ska nämligen bli musiklärare så nog ska man ha tålamod allt, helst i juletid med allt övande inför luciatåg och avslutningar med föräldrar o.dyl.
Vill tacka för en underbar blogg, du inspirerar och har så fina bilder.
Hälsningar ifrån Utås

Handplockat sa...

Men så mycket fint du visar på bloggen
komförbi på hägnan och säg HEJ
säg att du är du så jag vet
nu ska jag kika riunt lite till

kramen

livet på utanäs sa...

Hallå Kustnära , om du mot förmodan ser detta , jag kommer inte åt din blogg, det är liksom stopp ...Hör av dig om du vet varför ...

MVH Sussi O

Handplockat sa...

Japp mitt i Älvsbyn ligger tomtebodan i en korsning som delas med sparbanken br öbergs interiör "glasbutiken" och konsum och 4 huset i korsningen är tomtebodan

kom och hälsa på vet ja;)

Anonym sa...

hej !:) hoppas att allt är bra i råneå, få se om jag och krille kommer snart och hälsar på:) det börjar ju bli dags:) hörde från krille att du vill fixa till din blogg..jag kan hjälpa dig om du vill:) kramar sofie

LantlivsAnette sa...

Halloj där !!
Åhhh vad fint..att du har det så mysigt så det är inte sant, det riktigt känns genom skärmen ända hit till mig !!
Ha det så bra
Kraaam Anette

Floralis sa...

Halloj!
Ja visst, här stressas det inför julmarknaden. : ))
Jag vet inte var jag ska vara. Det jag vet är att jag har en plats ute (hoppas vädret blir bra... : )
Marknaden är på lördag och söndag. Du lär se mig. Om inte annat så upptäcker du det på mina grejer som jag säljer, bl a nostalgiska julkort med samma motiv som på min bloggsida. Tihii!
Ha det gott. Toodiloo!

Kram; Anneli

LantlivsAnette sa...

Gomorron..
Jaa du, det är mycke nu..och här sitter jag och har blivit sååå förkyld, jag skulle ju baka i helgen, hämta granar gå på marknad..vi får se vad man orkar...
Vad härligt att ni har tak nu..och pärlspont..
Kram Anette

Gårdsromantik sa...

Så bra att du kan använda noterna till dekoration - kanske fiolen kan ingå i ett vackert arrangemang också!

Kram Maud

Floralis sa...

Hej Susanne!
Vad roligt att få träffa dig i helg (och tack för att du handlade... ; )
Det är trevligt att få ett ansikte bakom "blogg personen" som man ha så mycket gemensamt med.
Lycka till med husrenoveringen. Det ska bli spännande att se bilder från alla projekt. Glöm inte att fota före och efter... : ))
Ha det gott. Toodiloo!
Anneli