01 februari, 2009

Toa,bad och tvättstuga

Ja,kära bloggbesökare. Nu är kaklingen klar, det ska bara fogas. Golvet med sjösten står på tur.
Visar bilder när det är mera sevärt ... här är istället en liten bricka som ska stå vid badkaret, ska bara fylla den lilla flaskan med härlig badolja. I bakgrunden ligger en av två grova linne handdukar jag fyndat på loppis ... linne är verkligen ett underbart material ...


Den här lilla emaljerade kammar ljusstaken ska också få bo i badrummet ... inslagna tvålar lite här och där ... oj, vad jag längtar tills jag får gå igång med inredningen på riktigt ...

Plättar i luften skulle man ju kunna ha där inne också , verkar som om de är lite känsliga växter som vill ha fuktig miljö. Här står de i en liten terrin i vårat porslinsskåp ...


Förr hade jag väldigt mycket blommor hemma. Efter våran senaste flytt var det många som strök med, så det är extra roligt att det grönskar lite i fönstret nu. Våren är väl lite på väg i alla fall ...eller hur ?



Pärlhyasinter är en av mina favorit vårlökar. Jag har planterat massor av dem under ett träd i trädgården. Det är underbart att se dem i större mängd tillsammans ...
Ha nu en bra vecka =)
Kram / Sussi O




14 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Gomorron därborta !!
Åhh vilka ljuvliga bilder du visar oss...du är så pysslig, jag kan ju bara föreställa mig hur fint det kommer att bli när allt är färdigt där inne..ojj..ojj

Tack för de fina orden inne hos mig, det värmde gott ska du veta..
Ha nu en toppendag
Kraam Anette

Viola sa...

Är helt övertygad om att det badrummet kommer att bli så fin t med sjösten och vackra detaljer, vacker växtlighet hos dig, önskar dig en bra dag, KRAM

Majas skafferi sa...

Hejsan! Vad roligt att det går framåt med "bygget"..kul att få pynta det sista sedan :) En av mina favoriter är en av de växter du visar, Dr. Westerlunds blomma eller doftpelargon som den väl också kallas?! Underbart fönster!
Hälsningar L

Floralis sa...

Hej på dig!
Vackra bilder. Jag älskar plättar i luften men dem har en tendens att torka hos mig... : ))
Snygg terrin. Har spanat efter en sådan men inte hittat än eller så har jag inte rätta ögon att hitta... : ))
Krokusar är mina favoriter oxå. Jag har spanat in vårlökarna men inte inhandlat något. Har lovat att när det mesta är bockat av på min lilla göra-lista så då får jag unna mig något igen.
Ha det gott!
Kram: Anneli

gamla skolan sa...

Vilken fin bricka ! Mycket fint pynt ! Kramar Susanne / den gamla skolan

LantlivsAnette sa...

Gomorron därborta !
Jaa, här är det också grått, grått, nu vill vi ha sol, eller hur ?
Ja, du, nog är det tur att man har målbilder...kanske för många ibland, karln blir tokig..hii.hii..
Du, i Mars då kommer vi till dig, det blir spännande, men vi hörs ju innan såklart...
Ha nu en toppendag
Kraam Anette

Floralis sa...

Ljuvliga Toscana... : )) Har ni tänkt åka dit? Vi bodde utanför Greve in Chianti, Toscana för snart tre år sedan. Den bästa resan jag någonsin gjort!
Vill du ha tips och idéer så delar jag gärna med mig... : ))
Kram: Anneli

Gårdsromantik sa...

Men så ni kämpar på - kommer att bli ett underbart badrum...du har ju redan piffet klart - ser att du har besökare på gång!

Så spännande.

Kram Maud

angelhairs.blogspot.com sa...

Du visar så fint hålsömsbroderi.....min mamma broderade lakan med hålsöm till mig när jag gifte mig 1983....det är kul att ha!! Kram Jeanette

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Mmmm, så vacker bricka, ljusstake ja...allt! :o)
Visst är det härligt att känna att det blir ljusare för varje dag, våren är definitivt på väg...märks bara inte riktigt på vädret alltid! :o)
Ha en underbar helg,
Lydia

Anns Gröna sa...

Så vackra bilder du inspirerar med! Pärlhyacinter är en favorit här också - när man har njutit av dem inne har man kvar dem ute i trädgården. Det är det härligaste tycker jag, dubbel njutning.
Gillade din sista bild. Vad är det för skål - gammal bakform eller?
Hälsn
Ann

Drömmar och verklighet sa...

Du har något att hämta hos mig så kika in så får du se Kram Carina

Vit Gladiolus sa...

Heeeeej!!!
Ljuvliga bilder du visar!

Jo, vi har ju inga olivträd som växer här i skogen, har inte sett något iallafall hi hi. Så vi kramade tall och gran!!!

Kraaaaam

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh Vännen så spännande med kakel och allt. Vi väntar med spänning att se det färdiga resultatet. Din vita kammar ljusstake var ju underbar är den ny eller gammal?
Ha en super mysig helg.
Kramis Tess