19 november, 2009

Butik Utanäs

Äntligen ska jag öppna min webbutik Butik Utanäs.

Det blir en webbutik med produkter i lantlig , lite gammeldags stil.
I planen ingår också att öppna en liten Gårdsbutik , men det ligger lite längre fram i tiden.

Jag har tagit god tid på mig att förbereda det hela. Det är mycket att sätta sig in i när man vill "bygga" sin egen butik på sitt personliga sätt.

Men nu är det bara några detaljer som återstår , sen är ni hjärtligt välkomna in på ett besök.

Jag meddelar er alla här på bloggen , när "dörren" till webbutiken Butik Utanäs öppnas.

Att fota produkter har varit ett av de större jobben med webbutiken , men också något som jag verkligen tycker är kul.

Igår gjorde jag i ordning mitt "skyltfönster" till webbutiken. Det bar av ut till skogen för att samla lite rekvisita. Några kransar knåpades ihop och så påbörjades själva "skyltningen" inför fotograferingen.

När vi flyttade in i vårat älskade hus Utanäs , fanns det kvar en hel del gamla saker.
Tänk att de skulle komma så väl till pass ...
Här är ett par omsorgsfullt lagade gamla näbbskor från förr.
Här har all snö tinat bort , så det är nog ett tag innan man kan åka skidor.
Nu dröjer några dagar innan nästa inlägg, men jag hör av mig så fort som möjligt =)
Ha nu en trevlig helg , tänkte själv klättra upp på stegen för att fortsätta målningsprojektet av taket i köket. Med envishet går det mesta !
Kram till er alla !
Sussi O








21 kommentarer:

Västbacken sa...

Vad kul med butik. Fina bilder visar du också.

Trevlig helg

Agnes Maria sa...

Åh, såååå trevligt med Butik !
Det ser jag framemot må du tro, och vackra bilder visar du som vanligt !
Kram på dig.
Åsa

Majas skafferi sa...

Hej! Gud, vad nyfiken jag blev! Ska bli så kul att kolla i Webb-butiken! Ser lovande ut när man ser bilderna! :) Ha en trevlig Helg!

Susanne sa...

Men vad roligt!! Så spännande..Helt underbara bilder..Ser fram emot då du öppnar..Kram

Vit som snö sa...

Men vad kul!!! Jag kommer ju absolut att kika in!
Vilka vackra bilder! Dom gamla näbbskorna gav en nostalgikänsla för mej!
Lycka till! Kram Cilla

Norregård sa...

Hej!! Spännande att titta in i din webbutik!! Fotona är riktigt fina, ser lovande ut! Lycka till:o)
Kramar Malin

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Kul med butiken! Ser fram emot den! Dessutom verkar du ju vara i norr någonstans. Spännande!
Härligt med de gamla skidorna och näbbskorna. Känns genuint även för mig.
Carin

Lissboden sa...

Vad roligt att du ska öppna en webbutik Sussi!J ag hoppas att du kommer att ha saker som jag inte har så att kan göra några små inköp hos dig.
Dina bilder var så fina så jag förstår att det är fina saker på gång.
Lycka till!
Kram/Maria

Lönnen 13 sa...

Kul med butik, måste man ju ta sig en titt i sedan!
Fina bilder du har tagit och fina kransar, får nog bege mig ut i skogen jag med.
Kram Anneli

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Sussi O
Men ojdå, vad duktig du är, som redan hade fullt upp och ändå så öppnar du en vebbutik, otroligt.
Men så spännande vi väntar så klart med intresse.
Lycka till då jättemycket.
Kram Zara

Anna-Lena sa...

Åh vad roligt med en butik, lycka till! Bilder är viktiga för en webbbutik och dina är så härliga!

Hanna sa...

Så roligt med en butik.
Kram
Hanna

mitt skärgårdsliv sa...

Tack för kommentaren hos mig, bra att jag hitta hit annars hade jag kunnat missa en ny webbutik! Lägger dig till min blogglista så jag hittar hit igen :)

lottens vita och gröna sa...

oh vad kul sussi att du ska öppna en web-butik, låter härligt med ditt sortiment, jag väntar med spänning!!!! härliga bilder, mmm älskar dom där dojjorna, är svag för näbbar jag, fniss!!!

varmkram lotten

Anonym sa...

Vad spännande med butik.

Vilka underbarabilder du visar.

jag önskar dig lycka till med din butik.

Krammm

Jenny sa...

Hej Sussi!
Åh vad spännande med din butik Utanäs!! Där kommer jag garanterat gå in o kika när du öppnar:)

Finfina bilder du tagit!

Ha en bra dag,

Kramis Jenny

Unknown sa...

Åh vackra bilder och sååå skoj med butik!! Det var förr länge min dröm men ja nu läser jag ju sista året på socionomprogrammet så livet har allt märkliga vändningar i bland. Maila om du är intresserad av att sälja vår bok i din butik, kram Petra
mail vitromantik@gmail.com

Gnistrande snö sa...

Åh så spännande! Jag ser framemot att få se och veta mer.
Ljuvliga bilder, väldigt inspirerande.

Kram
Katarina

Unknown sa...

Men så fint!!!!

Annika Christensen sa...

Förstår att du gillar den butiken.
super fint.
annika

Susanne sa...

Hej jag vill så gärna komma in i din butik,men det går inte..När jag klickar står det bara att den sidan inte finns kommer bara till den här..Gör jag fel eller är det nått annat?..Kram Susanne..
Nu en utlottning hos mig oxå..