08 april, 2010

Resa

Hade förmånen att få tillbringa Påsken och några dagar framåt i härliga Italien , närmare bestämt i Rom.
Det var vi inte ensam om , oj ,oj så många människor som var samlade av olika anledningar.


Min man är alltid förste kartläsare när vi är på resa (om än vi är i Luleå och jag kör) .
Jag inriktar mig alltid på detaljer här och var, så jag är tacksam att han vet var vi är och ska.
Här har vi en dörr i äkta "shabby chic" ... ser ni lagningen mitt på och vilken färg ...

Våren var verkligen på gång här . Underbart att få gå in och andas in lite trädgårdsluft.
Åhhhhhhhh, så gott det doftar .............. och vilken inspiration man får av att se alla dessa plantor och krukor ...
Tänk att vi har denna livsbejakande tid framför oss , våren och sommaren ...

När jag nu väl är hemma igen, och tittar ut genom fönstret , dunsar jag ner i verkligheten ...
Snö i överdrivet stor mängd , snöglopp och regn, om varannat...
Men våren är på gång . Om tre veckor ska det vara snöfritt här . Så det så !!!
Ha nu en toppen helg !
Kram Sussi O



10 kommentarer:

emilias gömmor... sa...

Åh, Italien är verkligen ett vackert land! Så vacker dörr!
Härliga bilder.

Kram Mimmi

gamla skolan sa...

Åh ! Jag älskar Italien , vi var i Florens för 2 år sedan . Underbart ! Härliga bilder du visar ! Kramar Susanne / den gamla skolan ♥

Norregård sa...

Vad härligt, lyckliga du!!
Underbara bilder!!!

Trevlig Helg!!
Kram Kram Malin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Rom på våren så härligt, och där var det full vår. Börjar så smått här också, solen kämpar på för och lysa idag. Jättefina foton du tagit, nu längtar jag till Rom, har aldrig varit där.
Stor kram
AnnaMaria

LantlivsAnette sa...

Åhhh vilken härlig resa ni har varit på !! Såå underbart fint där i växthusen, jaa, du, nu längtar man verkligen efter våren !!
Kraaam Anette

Photo by Maria sa...

Italien... Mmmmm.. Ett favoritland för mig..
Snön är snart borta även hos er, nu kommer våren med stormsteg..

Kram Mia

Vitt hus med svarta knutar sa...

Rom är en underbar stad som jag gärna skulle vilja återkomma till. Härligt att uppleva "den riktiga våren" lite i förväg. Ljuvliga bilder.
Bra att du bestämt när snön ska vara borta;-)
Kram,
Regina

Lissboden sa...

Hej Sussi!
Vad underbart att få vara i Rom över påsken. Underbart med alla fina blommor och den goda maten förstås samt all härlig kultur.
Jag hoppas att du får som du vill, dvs att det är snöfritt om tre veckor hos er.
Kram/Maria

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Rom, en stad jag alltid har på näthinnan. Har varit där på min bröllopsresa en gång....Minnen!
Förstår att det var mycket folk där under påsk, skulle också vilja vara där då och besöka Petruskyrkan. Visst är den underbar, kunde gå dit varje dag!
Ha det så bra!
Carin

Vit som snö sa...

Vilka vackra bilder!!!
Jaa, man undrar varför man just bor i kalla nord...
Kram Cilla