18 oktober, 2009

Salen

Oj,oj, vad helgen gick fort, och så roligt har vi haft med våra underbara grannar. Vad skulle livet på landet vara utan dem ? Snällare och rarare finns inte =) Tack för allt och för att ni finns !

Vi hann med lite fönsterbyten också , så nu är det bara ett stort fönster nere och ett mindre uppe på vinden kvar .

Genast fick jag lust att fixa lite inne. Visserligen har vi inget riktigt golv , väggar och tak är orenoverade , men lite trivsel kan man alltid behöva ändå ...


Lutade några gamla fönster som suttit på ett hus som är rivet på gården ,framför de nya fönstren. Ett bra tips för den som vill förändra enkelt och snabbt i sitt fönster, hur än man bor. Ville ha lite växthuskänsla omkring mig ännu ett tag . Jag älskar ju det där med växter och sånt ...

Till jul kan man ju tänka sig en vit ljusslinga och två vackra barrkransar som dekoration ... hur det ser ut får jag väl visa då =)

Doktor Westerlund trivs ovanligt bra hos oss i år, så varför inte låta den härliga doften sprida sig i huset ännu ett tag ...
Ja, just nu ser det ut så där , men ni vet , det kan fort ändra på sig om en annan ide´ dyker upp .

Avslutar med lite inglasad dekoration. Rätt så praktiskt när man har nyfikna djur och dammråttor som jazzar runt i byggdammet.


Det var allt för den har gången . Ha en bra vecka och tack för att du kikade in här hos mig !


Vi ses på Fredag/ Kram Sussi O






13 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Gomorron vännen !!
Ohhh så fint du har gjort !! Det är sååå fint att ställa fönster så där..Obonat och vackert har du..
Ha en fin dag
Kraaam Anette

hemtrevnad marie sa...

Å, så fint du har!!
Jag har också fönster i fönstret, hihi....bra när man inte har riktiga spröjsade fönster!
kraam

Susanne sa...

Så vackert! Älskar gamla fönster och det här va en njutning för ögat..Kram till din dag..

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag tycker också det blev jättefint med fönstren lutade, en helt annan känsla. Jag har ett fönster som jag flyttar runt, det passar så bra lite överallt. Det verkar vara en sån skön stämning i ert hus, ombonat trots att ni renoverar.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

Agnes Maria sa...

Så fint du pyntar, kan tänka mig det fönstret till julen....
Ha en fin vecka.
Kram Åsa

Penseldraget sa...

hej sussi
tack goaste du för dina varma ord...jag blir alldeles rörd =) visst är de så att de blir lite som mina bäbisar jag ska lämna ifrån mig =) men himmel vilka vackra bilder från erat hem du visar...de måste va en dröm att bo så, och vad vore livet utan trevliga grannar =)
kram pia

Lissboden sa...

Det ser så trevligt ut i salen. Dina fönster blev verkligen pricken över i.
Vad duktiga ni är som jobbar och står i hela tiden.
Skönt att höra att det finns fler som har lite porslin i gömmorna. När jag blev färdig hushållslärare började jag samla på porslin så det har blivit en hel del genom åren.
Ha det gott!
Kram/Maria

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh jag bara älskar erat hus. Det är verkligen fint att ställa gamlafönster så där.Hur underbart som helst.Här är det julkänslot redan packar julsaker i butiken dagarna i enda. Och inte blev det bättre när grannen bjöd på mjukpepparkaka.Kram Theres

Norregård sa...

Oj, vad fint Ni har det!! Så mysigt och hemtrevligt:o) Jag tyckte jag skymtade en gammal skrivmaskin på en bild!! De är ju så charmiga! Har också fått tag i en! Kramar Malin

Maria - Villa Krutbruket sa...

Oj, vilket vackert hem ni har!!
Har suttit och njutit en stund av alla fina bilder :D

Ha en trevlig dag//Kram Maria

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej
Du har en sak i min blogg
Kram Zara

Hanna sa...

Så vackert!
Hanna

Vit Gladiolus sa...

Visst är det härligt med bra garannar!!! ;=)

vad fina bilder du visar!
Kraaaam