10 juli, 2009

Trädgård

Att ha skugga någonstans i trädgården är väldigt skönt när temperaturen stiger mot 30 plus.
Här brukar vi sitta och ta igen oss. Håller på att sy nya dynor till stolarna , men det projektet pågår bara regniga dagar och det regnar nästan aldrig här nu , möjligen någon natt =). Det får ta den tid det tar ...


Lite vattenskval här och där i trädgården är också svalkande. Här är mitt gamla zinkbadkar.
Kanske någon i framtiden vill bada där. Just när jag skulle fota kom det fram en liten fågel och satte sig på kanten, men jag hann inte fota den. Tur att man inte livnär sig som naturfotograf ...



Själva pumpen är ruggigt ful, så jag har dolt den med stenar . Har nypit av några rosor som får flyta runt där i karet...


Från sittplatsen i skuggan anar man vattnet som porlar i karet . I bakgrunden ser ni min orensade Rönnbärshäck som jag ska dyka in i någon dag fram över. Jag laddar ...



I år har jag inte gjutit något ännu ,men det är ju en trevlig syssla att pyssla med. Bänken är gammal som gatan . De flesta skulle väl ha bränt upp den för länge sedan men jag gillar den verkligen. Dessutom vet jag vem som har snickrat till den en gång i världen. Den historien är lång , gubben är i himlen, men han finns med i min ljusa barndoms värld...
Opps !!! Bara för att jag sa att det aldrig regnar här så kom det en regnstorm över orten. Det är visst någon som vill att jag ska bli klar med dynorna någon gång i år =)
Ha det nu så gott allihopa !
Eder Sussi O




10 kommentarer:

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej
Ja nu har vi varmt igen, jag har svårt för värme, men man ska ju inte klaga, och maken gillar när det är varmt, så fint du har ordnat det, med badkaret, och bollpilarna antar jag att det är där däckstolarna står.
Måla inte lådan, det är ovanligt att hitta något som är så fint med originalfärgen.
Ha en riktigt bra helg.
kram Zara

Hanna sa...

Åh så mycket fint.
Hanna

Lissboden sa...

Vad härligt att ni har varmt och soligt igen däruppe i norr. Här i Svealand är det ca 20 grader idag så det är helt ok och regnet har gett sig för denna gång. Vad fint du har det i din skuggiga hörna. Zinkkaret och grånat trä är bland det finaste man kan ha i en trädgård. Det gör sig så fint till alla blommor och den övriga grönskan.
Hoppas ni får fler varma, soliga och lite lata dagar i sommar!
Kram/Maria

Viola sa...

Vilka ljuvliga platser du har skapat i din vackra trädgård, verkligen mkt fina att få vila sin ögon på...här tror jag vi blåser bort...men inget regn..får man vara tacksam för, ha en skön helg, kram

lottens vita och gröna sa...

hillo vännen! du i din trädgård skulle jag mer än gärna strosa, ljuvlig ljuvligt! vilket badkar, med fontän och allt såååå fint! nu hoppas vi på sånt där väder så du får njuta av din härliga oas!

varmkram lotten

gamla skolan sa...

Åh ! så fint du har det i din trädgård ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Tess på Tilda och Mamma sa...

Hej Vännen
Så underbara sommarbilder ni visar.Zinkbadkaret var helt underbart skulle gärna vilja äga ett.
Ha en fortsatt mysig sommar.
Kram Tess

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det badkaret skulle passa bra hos oss. Då kunde jag blanda sjövatten med lite varmvatten. Har varit kallt och blåsigt hela veckan. Ser att värmen var kvar när du gjorde inlägget, och det ser gott ut!
Sommarkram AnnaMaria

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilka idylliska bilder och helsnyggt zinkbadkar!!! Med sån vacker dekortaion och liten fotän.. naturfotograf, hi, hi, nä, det vore tufft: ) Mari.

Floralis sa...

Tjenixen bruden!
Vilka härliga bilder du visar. Zinkkaret är ljuvligt... : )
och likaså den mysiga sitthörnan.
Jag vill inte heller vara inne. Det ser ut som ett bombnedslag hemma hos oss. Sand, tvätt och matrester tävlar om att få största plats på alla våra golv just nu... : )) Vem bryr sig när vädret är på topp?
Vi hinner både sy och städa sen senare.
Ha det gott i solen!
Kram: Anneli